Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 8 sierpnia 2011

myśli spisane

Na pewno! Wiem to! Na sto procent! Jestem pewna, że każdy z Was ma swój ulubiony cytat. Jak się czyta książki to czasem aż trudno opanować się i nie zapisać tego, co co prawda już zapisane jest, ale w jakimś osobnym miejscu, gdzie śpią inne takie perełki książkowe. Mam taki notatniczek przy łóżku i jak czasem natrafię na coś ciekawego, to to zapisuję.
Oto kilka cytatów przeze mnie zebranych:

"Z uroczystą powagą, jakby właśnie sam na to wpadł, oświadczył: Świat idzie do przodu. Tak, odpowiedziałem, do przodu, ale nieustannie kręcąc się wokół Słońca."
Gabriel Garcia Marquez "Rzecz o mych smutnych dziwkach"

"Rincewind jęknął. Jego kości były bardzo niezadowolone z tego, jak je potraktowano, i teraz stawiały się w kolejce, żeby złożyć skargę."
Terry Pratchett "Blask Fantastyczny"

"-Gdzie Niania?- spytała tylko
-Leży na trawniku- wyjaśniła Babcia- Czuje się trochę słabo.
Z zewnątrz dobiegł głos Niani Ogg, która czuła się słabo na całe gardło."
Terry Pratchett "Trzy wiedźmy"

"Kelner rozwodził się bardzo długo na temat sosu, tego, jaki jest kulinarnie wyrafinowany, jak wyjątkowe są jego składniki i tak dalej. Można by sądzić, że wystarczy go liznąć, by uzyskać stopień doktora."
Yann Martel "Beatrycze i Wergili"

"Wszystko to zdarzyło się mniej więcej na prawdę."
Kurt Vonnegut "Rzeźnia numer pięć"

2 komentarze:

  1. Jak to się stało, że nie ma tu mojego wpisu sprzed kilku dni? Czy nie dodałam go? hmm dziwna sprawa:)
    Tak więc od nowa: moim ukochanym cytatem, zamieszczanym na zeszytach, notatnikach, kalendarzach, z uporem maniaka chciałoby się rzec jest cytat ze Zbrodni i kary Dostojewskiego

    "Cierpienie to piękno, bowiem w cierpieniu jest myśl"

    Miałam jeszcze kilka swoich ulubionych, ale ten mi się wrył w duszę szczególnie:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie mam niestety śladu po Twoim poprzednim komentarzu :( a nie wiem czemu. Jeśli chodzi o mój taki najukochańszy cytat to jest to Pratchett "...ich nogi nie posiadały stóp, kończyły się bez zbędnych ceremonii"

    OdpowiedzUsuń